Thursday, November 3, 2011

9#14

明天又是化疗。我总是在这个时候很想躲起来。

刚才在forum看了看,有一则关于患癌后身旁朋友家人的反应。有个人就担心她身旁的朋友会像她姐姐的“男朋友”一样,得知患癌之后杳无音讯。就有另一位病友说了一下的话:

One of the most important lessons I carried into my cancer journey was that when a friend or loved one is going through a significant event such as a life altering injury, death in the family, or cancer diagnosis, there is no right way to act towards/around them. Some people are naturally more nurturing while others may be distant until the storm subsides. This was not an easy lesson to learn, but given the incredible strength and grace of my friend I am not surprised he is the one that helped me understand it.

大多数在我身旁的朋友家人都很关心我,他们不曾离开。只是,有几个的态度变得冷漠。我们不怪着一些部分的人,毕竟每个人给予关心的方式不一样,沉默或许是他们的风格。

可是,我几乎全部的家人朋友对我都很细心。有些常和我通信、有些不时会在网上问候、有些办我最喜欢的Pot Luck session、有些和我分享音乐、有些带我到海边公园散步、有些和我在Whatsapp、SMS、Viber聊天问候、有些和我分享书籍杂志、有些带我到博物院电影院咖啡馆享受时光、有些送我一些可爱的plush逗我笑、有些在夜深人静听我哭诉、有些来我家聊天喝茶。

我真的很感激。

可是,化疗的痛苦只有自己能忍受。
但是你们的关心,让我在痛苦之后,好过许多。

No comments:

Post a Comment