Saturday, July 23, 2011

天使


我看过深雪的一部小说。里面提到了天使。

我们每一个人都有一个守护天使。而天使也分很多种,他们的职务不一样,游走在人间。守护天使会让我们不会一走出门外就绊倒,或让一些人叫住我们才不会走入危险。然而,守护天使也会放假,那时的我们就可能倒楣一点。

真的吗。

生病以来,我曾怨命运对我的残忍。然后,许多人开始告诉我许多事。他们希望我不要消极面对。这样反而更痛苦。家人、老师、朋友开始和我分享他们对生命的看法。曾经愤怒的我告诉他们,我想得比谁都透彻。针没有打在他们身上,我的痛谁懂。

星期三,徐兰君老师说了很多,或许听起来是大家一直在告诉我的话。然而,她说到了许多小细节是我不曾想过的。我其实有点执著、有点固执,只懂望负面的方向想。林立老师说,人难免一死,为何不过得美满快乐一点。他也很细心地挑选了许多歌曲音乐给我听。然后,那晚随手挑了一张,放入唱机流露出来的是Bread 的If。那时我刚学吉他时所弹得一支歌。我回忆起过往的日子。

那些日子很美好,我很怀念。

我的吉他老师也常常关心我的情况。她每一晚会通过简讯和我聊天,陪我度过那段在医院艰苦的日子。她是一位坚强的人,战胜了癌症。她似乎是希望的象征,活生生地证明给我看。

今天苏老师来看我。他与我们分享了佛教对生命的看法。总觉得老师将我们书上看到的东西和现实的生活连接起来。或许,佛教有一个比较能说服我的一个宇宙观。我不知道,这需要更多的理解与体会。

这一路下来,太多人给予我很多鼓励与扶持。太多人了,我无法一一提出来。但我要你们知道要不是你们的一则简讯或简单的谈话,我可能无法撑到现在。也很高兴大家写信给我。我很喜欢阅读信件,尤其为了我写一封信,是件感动的事。信其实不多,但我得花很长的时间回信因为我容易累。可是每一封信我都会回。

生命里可能我们不停在寻求救赎,寻寻觅觅。
才发现,身旁有许多天使疼惜地守护着这个疲惫的自己。

1 comment:

  1. Hi eriko, get to know you through your fren (Yee Cheng). Her sis sent me a link of your blog, ask me to visit your page.
     
    Your blogspot address made me nervous. The term Hodgkin Lymphoma might be irrelevant to others, but it sticks at my heart.. I'm a cancer survivor, to be specific, a Hodgkin Lymphoma stage 2 survivor. I used to be a patient 5 years ago when i first diagnosed during the age of 24. Like you, i found my dream job even before my final exam, going for X ray & CT Scan and found a shadow in front of my heart. The difference is i went for surgery to remove the tumour. Everyone includes 3 doctors thought that it was just a benign 10cm tumor, removed it will do the mircale. However when it was sent for lab test, we found it was not as simple. I went through 12 cycles of ABVD chemo, multiple times of CT scans, countless times of injection (most of them were DIY), not to mentioned vomit, less of appetite, hair fall, skin darkening... all these physical pain was not even comparable to the emotional ups & downs during the treatment and even after treatment.. I can feel them until now..
     
    Be strong, girl. Focuses on getting well, others we talk about it later. I survived, so can you.. :)
     
    Add me at facebook - "grace han" or you can email me at hansuyin@hotmail.com. I'll be there for you if you need to talk.
     
    I've been there. You are not alone.   
     
    Hugz
    Grace

    ReplyDelete